Güçler bütün simülasyonların anasıdır desek abartmış olmayız. Güç olmadan herhangi bir şeyin hareket etmesi düşünülemez. Bütün simülasyonlara etki eden evrensel güçler olduğu gibi sıvı gaz vb. simülasyonları şekillendiren spesifik güçler de vardır. Bunlar yeri geldiğinde belirtilecektir.
Gravity : Kütle çekimi. En zayıf/en güçlü, mesafe sınırı olmayan kainatı şekillendiren güç. Yayılma hızı ışık hızı sabiti olarak kabul edilir. Yani güneş ışınlarının dünyaya 8 dakikada ulaştığını düşünürsek güneş bir anda yok olsa dünya 8 dakika boyunca güneş varmış gibi yörüngesinde dönmeye devam eder.
Yerçekimi dediğimiz dünyanın çekim değeri g = 9,81m/s2 dir. Bu değer düşen bir cismin ivme hesabıdır. Buna göre düştüğü her saniye cismin hızına 9.81m/s eklenir. İlk saniye 9.81m/s, ikinci saniye 9.81m/s + 9.81m/s = 19.62m/s, üçüncü saniye 19.62m/s + 9.81m/s = 29.43m/s... şeklinde hızlanır. Hava direnci yoksa bütün cisimler aynı hızda yere düşer.
Simülasyonlarda varyasyon değeri bulunabilir. Bu bir nevi fake hava direncini temsil eder.
Bazı göksel cisimlerin kütleçekimleri şu şekildedir :
Güneş: 274 m/sn²
Merkür: 3.7 m/s²
Venüs: 8.87 m/s2
Ay: 1.62 m/s2
Mars: 3.711 m/s²
Jüpiter: 24.79 m/s
Satürn: 10.44 m/s²
Uranüs: 8.69 m/s2
Neptün: 11.15 m/s2
Wind : Rüzgar. İkonun yönü değiştirilerek rüzgara yön verilir. Strength rüzgar kuvvetidir. Turbulence rüzgarın farklı noktalarda öbeklenmiş olarak farklı hız ve yönlerde esmesidir.
Frequency türbülansın değişme hızıdır. Scale öbeklerin büyüklüğüdür.
Vortex : Girdap. Cisimleri girdap, hortum, tornado şeklinde döndürür.
Rotation : Cisimleri belirli bir eksen ve merkez etrafında döndürür.
Turbulence : Rüzgarda anlattık. Rüzgarsız uzay boşluğundaki dalgalanma gibi düşünün.
Attractor : Cisimleri kendine veya kendi üzerinden tanımlanan başka bir cisme doğru çeker.
Drag : Cisimlerin hava, su vb. yoğun ortamlardan geçişini simüle eder ki bu da cisimleri yavaşlatmaya yarar.
Spin : Cisimleri kendi eksenleri etrafında belirli hızlarda ve yönlerde döndürür. Varyasyon özelliği bulunur.
Scale : Cisimleri kendi merkezlerinde büyütüp küçültebilir. Random özelliği vardır.
Path Follow : Partiküllerin tanımlanmış bir yolu, spline'ı takip etmesini sağlar.
Avoid/Deflector : Partiküllerin belirlenen cisme temas etmekten sakınmasını sağlamak için yönlerini değiştirir.
Explode/Bomb : Partikülleri patlama etkisiyle bulundukları noktadan uzaklaştırır.
Keep Apart : Partikülleri birbirlerine temas etmemeleri için zorlar.
Life : Kontrol operatörüdür. Partiküller belirli bir yaşa (frame) geldiğinde yapılacak işlemi belirler. Kill ile partiküller yok edilir veya yeni bir event/action'a geçişte kullanılır.
Kill : Belirli şartlar yerine getirildiğinde parçaçıkları yok eder. Örn. Bounding Box. Partiküller belirlenen bir kutunun sınırlarını geçtiğinde yok edilirler. İşlem gücü açısından yoğun sahnelerde önemlidir.
Follow Surface : Partiküllerin bir cismin yüzeyinde hareket etmesini veya yüzeye yapışmasını sağlar.
Spawn : Belirli şartlar yerine geldiğinde (belirlenen hız, çarpışma vb) partikülleri çoğaltmaya yarar.
Şimdilik bu kadar diyelim. Selametle kalın.
Kommentare