Hair/Fur, saç, kürk, kıl, tüy vb cisimlerin davranışlarını taklit eder. HF işlemi genelde üç kısıma ayrılır. Materyal, Styling ve Dynamics. Kullandığınız yazılıma göre bu üç parça tek bir node/modifier/tag de bulunabileceği gibi ayrı ayrı da olabilir.
Materyal
Tüyün doğal görünümünü tanımlar. Saçın rengi şekli vb.Belli başlı parametreleri şöyledir:
Color : Saç rengi. Genelde Ramp olarak gelir. Tip (uç) ve Root (Kök) Color olarak belirlenebilir. Mutant Color gibi parametrelerle aralara beyazlar serpiştirilir.
Melanin : Saçın doğal rengini belirleyen pigmenti taklit eder. 1 siyah 0 sarı. Redness kızıllığını kontrol eder.
Thickness : Saçın uç ve kök kalınlığını belirler.
Length : Saçın uzunluğunu ve uzunlluk varyasyonunu kontrol eder.
Frizz : Kıvırcık saç yapar.
Kink : Dağınık saç yapar.
Clump : Saç tellerini kümeleştirir.
Curl : Bukleli saç yapar.
Styling
Bir nevi kuaförlüktür. Saçı kesip biçme, özel şekil verme işleri yapılır. Kuaförlükten tek farkı kola dirseğe omuza "değdirme" olmamasıdır.
Brush : Bildiğimiz fırça, tarak.
Cut : Makas, keser!
Curl : Saçı döndürür.
Straighten : Saçı düzleştirerek eski haline getirir.
Dynamics
Saçın doğal hareketlerini taklit eder. Kendine has belli başlı parametreleri şöyledir:
Hold Roots/Root Hold : Saç köklerinin sağlamlığını kontrol eder. Düşük parametrede saç, kökünden eğilerek kafaya yapışır, yüksek parametrede kök kısımları sabit dururken hacimli ahenkle dans eden saçlar elde edersiniz.
Stiffness : Saçın genel sertliğini kontrol eder. Düşük değerler yumuşak saç, düşük dirençtir. Tersi tersidir.
Radius/Surface Radius : Her saç telini merkeze alarak en yakın çarpışma (collision) mesafesini/yarıçapını tanımlar. Düşük değerlerde saçların etkileşime girdiği cisimlerle iç içe geçme ihtimali artar. Değerleri biraz yüksek kullanmak bunu önler.
Comments