top of page

Dynamics - Soft Body / Cloth

Güncelleme tarihi: 24 Mar 2022

Bir önceki yazımızdan devam edelim. Buradan erişebilirsiniz.


SOFT BODY

Soft Body, cisimlerin vertex seviyesinde etkileşime girmesini ve deforme olmasını sağlar. RBD'nin bir uzantısı gibidir. Ek bazı ayarları vardır.


Soft Body ve Cloth'un temel çalışma mantığı spring (yay) üzerine kuruludur. Spring vertexler arası bağlantılardır. Yayın sertliği yumuşaklığı titreşimi gibi parametreler ayarlanarak vertexlerin birbirlerine yaklaşımı ve etkileşimleri tanımlanabilir.



Spring - Yay


Aşağıda 3D Spring türleri görülmektedir :




Soft Body'nin temel parametrelerine göz atalım :


Stiffness : Cismin katılığıdır. Vertexler arasındaki mesafenin ne kadar korunacağını tanımlar. Yüksek stiffness daha az deformasyondur.


Damping : RBD'de de gördüğümüz üzere cismin kinetik enerjisini düşürür. Soft Body'de bu işlemi vertex düzeyinde yapar. Simülasyonunuz duramıyor, titreşmeye devam ediyorsa damping'i artırarak düzeltebilirsiniz.


Pressure/Inflation : Kapalı cisimlere iç basınç uygular. Balon misali cismi şişirir. Negatif değerler aksi etkide bulunur.


Bunların dışında yazılıma göre Spring türlerine özel Shear, Flexion, Strechiness, Bendiness gibi parametreler de bulunur.



CLOTH

Cloth birçok parametresiyle SBD ile aynı giderken kendine has birkaç özel parametresi ve eklentileri bulunur. Dressing önemli bir özelliktir. Bu bir bakıma terzilik yapmak gibidir. Yazılımlar bu noktada epey farklı çalışabilirler.


Tear : Kumaşa özgü parametrelerin başında tear-yırtılma gelir. SBD ile de kullanılabilir fakat esas amacı belirli şartlar altında kumaşı yırtmaktır. Tear miktarı, dışarıdan uygulanan kuvvetler ve genel Stiffness değeri önemlidir. Stiffness düştükçe yırtılma ihtimali yükselir.


Fix Points : Kumaştaki belirli noktaları boşluğa veya bir cisme sabitlemek için kullanılan bir yöntemdir. Uygulamaya göre değişiklik gösterir. Cismin parametrik değil editable olması gerekir. C4D Cloth/Dresser altından istenen vertexler seçildikten sonra Fix Points/Set yöntemiyle boşluğa sabitlenebilir veya Cloth Belt Tag'i eklenerek istenen bir cisme sabitlenebilir. 3DS Max mCloth Modifierinde bu yöntem, Vertex alt sekmesine inip, ilgili vertexleri seçip Make Group ile bir seçim grubu oluşturduktan sonra gruba Node ekleyip bağlanacak cismi seçerek elde edilebilir.


Self Collision : Kumaşın en önemli parametrelerindendir. Herhangi bir şekilde deforme olan kumaşın iç içe geçmesini engeller. Performans olarak pahalı bir özelliktir.


Kumaş üzerinde terzilik yapıp parçaları birleştirerek bir tasarım oluşturmak için kullanılan yazılımın ilgili yöntemini araştırmanız gerekir. Bu C4D'de Dresser, 3D Studio Max'de Garment Maker olarak geçer. Çalışma sistemleri farklıdır. Bu yüzden birer birer ne olduklarına değinmeyeceğiz. Maksadımız kabaca simülasyon parametrelerini vermek.

24 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page