top of page

Gargantua, Karadelikler ve Hawking Radyasyonu

Güncelleme tarihi: 25 Mar 2022

Alakası yok, ne Hawking'i ne radyasyonu. Interstellar filminde gördüğümüz karadelik simülasyonunun bir taklidini nasıl yaparız onu anlatacağız. Şimdi aslında ortada bir simülasyon falan yok. Her şey bir illüzyondan ibaret. Ama işin hilesini açıklayınca pıpıpı gülüp nankörlük etmeyin.




Yapacağımız animasyon aşağı yukarı bunlar gibi olacak. Render motoru, 3D yazılım falan farketmez. Adım adım ilerleyelim :


1 - Sahnenin merkezine bir küre atalım. Materyal siyah, yansıma vs hiçbir şey yok. Karadelik nihayetinde.


2 - Bir tane de disk atalım. Resme bakıp aldanmayın disk daha da geniş olsun.




3 - Kolaylık olması için internetten bir Spiral Galaxy texture'u bulalım. Yüksek çözünürlükte olmasına dikkat edelim :



Burada texture'un tam kare olmasına, galaksinin tam merkezde bulunmasına ve yapısının da daire ve daireye yakın olmasına dikkat edelim. Enlemesine boylamasına yayılmış bir galaksi veya texture karadeliğin yalpalanmasına, sekiz çizmesine yol açar.


4 - Yeni bir materyal oluşturup texture'u materyalin Diffuse, Self Illumination/Emission ve Alpha kanallarına bağlayalım. Diffuse'u sıfırlayıp kalan iki kanalda da kullanabiliriz. Materyali oluşturduğumuz diske atalım. Tepeden baktığımızda üç aşağı beş yukarı şöyle bir görüntü alacağız :





5 - Diskin segmentlerini arttıralım ve Displacement Modifieri ekleyelim. Diski hafif dalgalı detaylı 3d hale getirelim. Displacement değerleri ve mapi tamamen sizin zevkinize kalmış. Abartmayın yeter.


6 - Sahneye epey büyük bir küre atalım. Bunun üzerine yıldızlı bir materyal atalım. Bu, arkaplanımız olacak. Cepheden hafif üst açıdan render aldığımızda şuna benzer bir sonuç çıkacak:





Post efekt olarak bloom/glow ekledim. Kullandığım texture da yukarıdaki değil sarılı turunculu bir galaksi. Diskin bir kopyasını oluşturup dikey eksende flip attım. İki disk arasına az biraz boşluk bıraktım. Ayna etkisi olmasın diye disklerden birini kendi ekseninde döndürerek varyasyon sağladım. Disklerde farklı texture'lar da kullanabilirsiniz.


7 - Geldik altın vuruşa. Galaksinin kendi ekseninde dönerken sorunsuz bir şekilde eğilerek kürenin üstünden gerilip geçmesini nasıl sağlarız ? Basit. Simit. Evet simit. Sahneye dikey eksende bir tane simit (Torus) atalım. Resimdeki gibi görsel olarak ayarlarını yapalım. Az bir şey karadeliğin içine girmiş olsun :





8 - Torus'a full reflective, ayna gibi bir materyal atalım. 2 tane diskimiz vardı. Bir tane daha kopyalayalım. 3. diskin displacement ve gereksiz segmentlerini kaldıralım. Diske extrude, cloth surface vs biraz kalınlık verelim. İki diskin arasına yerleştirelim. Aynı texture üzerinde kalsın. Bu kalınlığı olan disk ışımayı güçlendirecek. Duruma göre kalınlığını artırabilirsiniz.




Sonuç bu. Sistem hazır fakat pek şaşalı değil. Bu noktadan sonra keyfinize göre istediğiniz gibi takla attırabilirsiniz. Disklerin boyutlarıyla, illumination değerleriyle oynayabilir, galaksi dışında farklı dairesel organik texture'lar kullanabilrsiniz. Örneğin ben, siyah karadelik materyalinin Opacity kanalına Falloff map'i attım ve ayarlarıyla biraz elleştim :





Nihayetinde disklerimizi tek bir grup altında ya da ayrı ayrı kendi eksenlerinde döndürerek animasyonumuzu tamamlayalım.



Not : Kamerayla karadeliğin etrafında dönmeye kalkmayın saçma sapan bir görüntü ortaya çıkmasın. Dönecekseniz de Torus'a Target ekleyin sürekli kameraya baksın. Son olarak kamerada Bloom ve Color Profile kullandığımı unutmayın.



Selametle kalın.


342 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page